Hoeveel euro moet je ongeveer rekenen voor g/w/l voor een 2kamer appartement ? niet al te groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

De kosten van de energieverbruik zijn afhankelijk van een aantal factoren zoals de ligging van het appartement, de isolatie daarvan, de verwarmingsapparatuur ( CV of Gaskachel ), de hoeveelheid elektrische apparatuur in huis, de aanwezigheid van een vaatwasser en grote koelkast etc. Maar ook subjectieve factoren spelen een rol zoals hoe vaak men gebruik maakt van de douche, hoe snel men het koud heeft etc. Dus concrete cijfers kan men niet geven, maar men kan wel gemiddelde cijfers berekenen voor een gemiddelde huishouden. Gemiddeld moet je denken aan 80-150 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een 2kamer appartement en betaal 135 euro aan gas en stroom.Maar ik krijg meestal wel iets terug.Ik woon in een oude benedenwoning dus is in de winter best koud.Als je overdag thuis bent zoals ik gebruik je veel meer dan dat je overdag op je werk bent.Je hoeft dan in de winter niet te stoken in de uren dat je op je werk bent. Veel hangt ook van het apparement af.En of je bijvoorbeeld spaarlampen gebruikt, een wasdroger, diepvries, enz als je apparatuur A klasse is dan ben je ook vrij zuinig.Oudere apparaten gebruiken veel meer stroom.
Ik kijk bij mijn energieleverancier 1 of 2 keer per maand bij de verbruiksmanager.Deze geeft aan of je aan de hand van je huidige meterstanden nog goed zit.Erg handig vind ik zelf.Zo kom je nooit voor verrassingen te staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af in welke provincie dat je zoiets zoekt.
Per provincie verschild de prijs in huur en de wachtlijst
die er schijnbaar ook nog gehanteerd wordt.
Het is niet makkelijk om aan een woning te komen, maar kijk eens op internet.
Soms vind je wat, wat naar je zin kan zijn.